BETAAL MET IDEAL GRATIS VERZENDING

Skivakantie: hoe blijf je op gewicht?

Het energieverbruik is tijdens een skivakantie veel hoger dan normaal, omdat je meer beweegt, maar ook vanwege de kou. Het lichaam moet harder werken om warm te blijven. Omdat je energieverbruik hoger is, is het belangrijk dat je ook voldoende eet. Ben niet bang om meer te eten, je verbruikt ook veel meer energie. Hoe meer je eet, hoe hoger je verbranding ook kan zijn. Eet je te weinig als je meer beweegt, schiet je lichaam op reserve en houdt het juist vet vast. Dus: eet! Natuurlijk kun je niet zomaar alles eten. Het blijft wel belangrijk om de juiste keuzes te maken. Wat kun je het beste doen? Lees hier alle tips om op gewicht te blijven tijdens de skivakantie.

Als je aan het Slincen bent, stop dan even tijdens de skivakantie en volg onderstaande tips. Met Slinc. krijg je te weinig energie binnen om zo intensief te sporten in een koude buitenlucht. Met onderstaande tips blijf je op gewicht!

  • De beste manier om niet aan te komen is: ontbijt als een keizer, lunch als een koning en diner als een zwerver. Oftewel: een stevig ontbijt, een goede lunch en een magere avondmaaltijd. Overdag heb je veel verbranding in de avond minder. Dat zet dus het meeste aan.

  • Ontbijt dus stevig. Zorg dat je voldoende eet, het liefst producten met veel voedingsvezels. Maak een combinatie uit volkoren producten, fruit, zuivel en een gekookt ei. Zo kan een goed ontbijt bestaan uit: een flinke bak yoghurt met muesli en een stuk fruit of 3 volkoren crackers, fruit en zuivel of 3 volkoren boterhammen met ei. Ben dus niet bang om veel te eten. Het gaat hier allemaal om voedzame producten. Zorg dat je voldoende eet zodat je het trekt tot de lunch.

  • Stokbrood mag je als ‘lekker’ er altijd een stukje bij pakken, maar levert je kortdurende energie op. Laat croissants staan, die leveren geen energie en veel vet.

  • Ontbijt je toch iets lichter, zorg dan wel dat je op de piste iets te eten hebt als tussendoortje. Een proteïnereep is een prima alternatief voor het tussendoortje fruit & zuivel.

  • Eet je op de piste? Een belegd (stok)broodje met een salade is een prima lunch. Ook een bord pasta mag gerust, zeker als je veel honger hebt.

  • Even uitrusten op de piste? Bestel een kop thee of koffie en eet er een heerlijke chocolade proteïne reep bij.

  • Eindigt je dag rond 16.00 uur, eet dan gerust even iets kleins als je in het hotel of appartement komt. Ook als heb je in de middag al een tussendoortje op!. Hiermee voorkom je dat je ’s avonds met het diner te veel honger hebt. Eet wat yoghurt met fruit, een belegde volkoren cracker of een klein stuk belegd stokbrood.

  • De avondmaaltijd kent vaak de meeste calorieën en er is geen verbranding meer. Is het een stevige maaltijd? Pizza, kaasfondue, pasta met roomsaus? Eet dan een kleinere portie en eet jezelf vol met groente.

  • Drink je graag een wijntje? Laat dan de koolhydraten weg in de avond. Dus alleen en stuk vlees of vis met groente.

  • En uiteraard: veel water drinken!

  • Wil je graag tussendoor toch iets voor op de piste om makkelijk mee te nemen? Kies dan voor een proteïne reep als verantwoord tussendoortje.

Reageer op dit bericht