×

gratis verzending & volgende dag in huis

Do’s and don’t voor een bbq

Heerlijk weer, dus tijd voor de barbeque! Maar hoe houd je een bbq slank?

  • Kies voor kip of vis (maximaal 3 stukken vlees en/of vis). Geen hamburger, worstjes of speklapjes.
  • Maak een groentespies voor op de bbq met (rode) ui, champignon, paprika, courgette. Het is ontzettend lekker en je mag het zoveel eten als je wilt!
  • Serveer veel gezonde bijgerechtjes zoals groente en fruit, waar je veel van mag eten: sla, stukjes komkommer, snoeptomaatjes, fruitsalade, watermeloen, ananas.
  • Eet stokbrood zonder kruidenboter, max 3 stukjes. Eet je geen stokbrood, dan kun je een extra stukje vlees eten.
  • Drink geen alcohol. Zet een kan water neer met wat citroen en munt, heerlijk in de zomer! Drink je graag wel een glaasje wijn? Beperk het dan tot 1 glas, eet geen stokbrood en neem max. 2 stukjes vlees. Eet veel groente en een beetje fruit.
  • Mentale tip: Ga ver van de tafel af zitten waar alle eten op staat. Schuif je stoel wat naar achter en leun met je rug tegen de leuning, anders blijf je meepitsen van alles wat op tafel staat.

 

photo credit: potterybarn

Reageer op dit bericht