gratis verzending & volgende dag in huis


Zonder dieet afvallen

Rachel Hulshof Slinc. Afslankcoach Rachel Hulshof

Je wil graag afvallen zonder dieet, dus je gaat meer sporten en minder eten. Dan zou je denken dat je gewicht daalt, maar toch blijft je gewicht gelijk. Herken je dat? Enorm frustrerend, want je doet heel goed je best. Als je té weinig eet (in verhouding tot wat je energieverbruik is), houdt het lichaam juist vet vast. Dat is juist wat je niet wil, want je wil graag afvallen zonder dieet. Als afslankcoach ontvang ik veel mensen die hier tegenaan lopen.

Hoe onlogisch het voor veel mensen ook klinkt: vaak is het probleem dat je te weinig eet. Het is belangrijk dat je voldoende voedzaam blijft eten, zodat het lichaam optimaal functioneert. Neem daarom je eetgewoonten goed onder de loep. Je kunt zeker wel goed resultaat halen in afvallen zonder dieet, alleen moet je gewoon even weten hoe je het goed moet aanpakken. Ik help je met 10 praktische tips voor afvallen zonder dieet.

Afvallen zonder dieten

Het maakt niet uit hoeveel kilo je wilt afvallen, het is altijd belangrijk op je eetpatroon onder de loep neemt. Voeding bepaalt namelijk 85% van je gewicht. Je kunt sporten wat je wilt, als je voedingspatroon niet goed is, val je niet af. Daarnaast is het belangrijk dat voeding en beweging in een juiste balans is. Hoe meer je sport of beweegt, hoe hoger het energieverbruik is. Het is van belang dat je het lichaam dan ook meer voedt in voedingstoffen.

10 tips voor afvallen zonder dieet

Wil jij graag afvallen zonder dieet, maar weet je niet goed hoe je dat aan moet pakken? Er komt dus meer bij kijken dan alleen ‘meer bewegen en niet snoepen’. Ik heb 10 tips voor afvallen zonder dieet voor je op een rijtje gezet. Misschien niet heel origineel, maar het zijn gouden regels als het gaat om succesvol afvallen. Deze 10 tips voor afvallen zonder dieet zijn de gouden tips tot een slankere jij. Afvallen lukt jou ook! Bereik het streefgewicht dat je graag wilt bereiken met deze praktische tips.

Tip 1: Eetprogramma

Vaak ga je veel te streng van start als je graag wilt afvallen. Maar besef goed dat afvallen zonder dieet tijd kost. Je valt geen 10 of 15kg af in 1 week. Verwacht geen instant resultaten, maar wees consistent in je inspanningen en maak geleidelijke veranderingen die je kunt volhouden op de lange termijn.

Als je een té streng eetprogramma aanhoudt, krijg je niet alleen te weinig voedingsstoffen binnen, maar je houdt het ook gewoon niet lang vol. Kies dus voor een basis eetprogramma dat je voor een langere tijd kunt volhouden. Gevuld met voldoende voedingstoffen, zodat het lichaam meer in balans is.

Tip 2: Eet vezelrijke producten

Alle volkoren producten bevatten belangrijke voedingsvezels. Denk aan volkoren brood, crackers, muesli, maar ook volkoren pasta’s en basmati of zilvervliesrijst en natuurlijk fruit en groente. Vezels zorgen voor een goede stoelgang, hoge stofwisseling en hoog verzadingsgevoel. Je zit dus goed vol en hebt minder snel weer honger. Groenten zijn heel voedzaam en bevatten tegelijkertijd weinig calorieën. Een win-win situatie dus. Eet bijvoorbeeld bij je lunch of tussendoor eens wat rauwkost of een salade. Bekijk ook eens deze groente tips voor bij de lunch.

Tip 3: Eet met regelmaat

Door regelmatig over de dag voedzaam te eten heb je minder schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Een stabiele bloedsuikerspiegel zorgt ervoor dat je langer verzadigd bent, minder eet en je fitter voelt. Daarnaast verhoogt regelmatig en voedzaam eten de stofwisseling en daarmee ook de (vet) verbranding. Houdt 3 hoofdmaaltijden aan met 2 tussendoortjes. In de avond mag je nog een bakje magere zuivel.

Tip 4: Geen suiker

Suikers zorgen voor een disbalans van de bloedsuikerspiegel. Als je bloedsuikerspiegel laag is, vraagt je lichaam opnieuw naar suiker. Suiker vraagt namelijk om suiker. Door te snoepen of als je producten met een hoog suikergehalte eet, houd je dit in stand. En dan bedoel ik niet alleen snoep, maar ook etenswaren met veel suiker. Denk aan zoet beleg, peperkoek, eierkoek en een sultana of krenten liga.

Tip 5: Drink 1,5 tot 2 liter water

Als je niet voldoende water drinkt, kun je diëten wat je wilt, maar dan val je niet goed af. Dat komt omdat tijdens de vetverbranding er afvalstoffen vrijkomen. Als deze niet worden afgevoerd, stappelen ze zich op in het lichaam. Je kunt daar letterlijk ziek van worden. Het lichaam stopt uit zelfbescherming met vetverbranding.

Tip 6: Negeer een hongergevoel niet

Hoe meer je naar je lichaam luister, hoe beter die functioneert en dus ook een hogere (vet) verbranding heeft. Veel vrouwen denken dat honger hebben er nu eenmaal bij hoort als je wilt afvallen zonder dieet. Maar dat is helemaal niet waar. Honger hebben is een vraag van het lichaam om voedingsstoffen. Durf te eten, want je mag voedzaam namelijk heel veel eten.

Afvallen zonder dieet houd je niet vol als je honger hebt. Daarnaast zorgt het voor een voedingstekort. Vet verbranding kost het lichaam energie, dus het lichaam moet extra hard werken. Zo kan het kan best zijn dat je een keer wat meer honger hebt op een dag en dus ook wat meer moet eten die dag.

Tip 7: Drink geen alcohol

Alcohol kan niet worden opgeslagen in het lichaam. Alcohol is een gifstof die er zo snel mogelijk weer uit moet. Je lichaam gaat daarom als een gek aan de gang om de alcohol af te breken. Je lever zorgt voor de afbraak van alcohol, maar je lever heeft een cruciale rol in de vetverbranding. Door alcohol te drinken stopt dus de vetverbranding. Daarnaast is alcohol een caloriebom, dus als je graag wilt zonder dieet wilt afvallen, drink dan geen alcohol.

Tip 8: Beweeg 30 minuten per dag

Bewegen is niet alleen voor meer gewichtsafname, het draagt bij aan je algehele gezondheid. Het is gezond voor je lichaam en geest om iedere dag minstens een half uur te bewegen. Wanneer je voldoende beweegt blijf je fit en slank en verklein je de kans op hart- en vaatziekten. Het versterkt je immuunsysteem en het draagt bij aan een gezonde darmflora wat van invloed is op een sterke weerstand. Het helpt ook tegen stress en is ontspannend voor de geest. Beweging draagt daarom in heel veel opzichten bij aan een positief resultaat bij afvallen zonder dieet.

Tip 9: Varieer in eten

Wissel voedingstoffen met elkaar af. Probeer elke week eens andere boodschappen te doen. Andere groente, ander fruit, ander beleg. Hierdoor zorg je dat het lichaam gevoed blijft in veel verschillende voedingstoffen. Daardoor werkt het lichaam meer optimaal en daardoor dus ook harder. En dat is juist wat je wil bereiken: een hoge stofwisseling, een hoge vetverbranding. Variatie zorgt ervoor dat je lichaam weer andere voedingsstoffen binnenkrijgt en getriggerd blijft.

Tip 10: Sta je even stil? Doe een appeldag

Als je wat langer bezig bent, kan het soms voorkomen dat je even stil staat. Het lichaam raakt uit vet verbranding en vult zich weer met afvalstoffen. Je kunt dan proberen wat je wilt, je resultaat valt tegen. Reinig het lichaam met een ontslakkingsdag, zodat die weer optimaal klaar is voor vetverbranding. Dat kun je doen door een fruitdag of tijdens afvallen met Slinc. met een appeldag.

En tot slot, hou vol! Ben je een week een keer minder afgevallen, geef niet op, maar hou vol. Afvallen is niet 1 week je best doen en dan niet meer. Je valt niet in 1 week die 6, 8, 12 of 16 kilo af die je kwijt wil. Bedenk maar zo: de aanhouder wint.

Mijn advies voor afvallen zonder dieet

Deze 10 tips voor afvallen zonder dieet vormen de basis van afvallen met Slinc. Normaal en voedzaam eten, zonder dat je honger hebt. Je valt eindelijk de kilo’s af die je kwijt wilt. Slinc. helpt jou met een leefstijlverandering. Want je wil de kilo’s die je bent afgevallen natuurlijk  ook niet meer aankomen.

Slinc. kun je volgen als je het fijn vindt om gezond wil afvallen zonder dieet. Met een compleet startpakket van instructieboek, eetschema en voedingslijst en meer dan 200 gezonde recepten kun je direct aan de slag met afvallen. Met een ondersteuning van supplementen op plantaardige basis behaal je het optimale resultaat/ Afvallen gaat makkelijker wanneer je normaal kunt blijven eten, samen met je gezin of partner. Slinc. laat zien dat lekker en gezond heel goed kan, ook tijdens het afvallen.

Gezond afvallen zonder dieet

Veelgestelde vragen

Je kunt zeker goed resultaat halen in afvallen zonder dieet, alleen moet je even weten hoe je dit moet aanpakken. Zorg voor een juiste balans in voedzaam eten en beweging. Hoe pak je dat aan? Ik help je met 10 praktische tips voor afvallen zonder dieet.

Voeding bepaalt 85% van je gewicht. Je kunt sporten wat je wilt, als je voedingspatroon niet goed is, val je niet af. Neem daarom je eetgewoonten goed onder de loep. Wil jij aan de slag? Ik geef je 10 praktische tips.

Om snel af te vallen volg je mijn 10 tips voor afvallen zonder dieet:

  1. Gezond eetprogramma
  2. Eet volkoren producten
  3. Regelmaat over de dag: elke 2 tot 2,5 uur
  4. Vermijd suiker
  5. Drink 1,5 tot 2 liter water
  6. Negeer een hongergevoel niet
  7. Nuttig geen alcohol
  8. Beweeg 30 min per dag
  9. Varieer in eten
  10. Sta je even stil? Doe een appeldag

Snel afvallen zonder dieet kan met Slinc.  Je volgt een normaal eetprogramma met voedzaam eten. Het Slinc. startpakket heeft een duidelijk instructieboek, eetschema en voedingslijst zodat je direct aan de slag kan. Met meer dan 200 gezonde recepten voor het hele gezin.

Afvallen zonder dieet

Afslankcoach Rachel Hulshof

Hi! Ik ben Rachel Hulshof, voedings- en afslankcoach. Ik begeleid al meer dan 15 jaar vrouwen en mannen in afvallen met Slinc. in mijn afslankstudio in Eindhoven en online met Slinc. Zelf verloor ik 19 kilo met Slinc. en dat inspireerde mij dat om zelf vrouwen te helpen in hun strijd met de kilo’s. Ik ben nu na jaren nog steeds op gewicht en heb mijn balans gevonden in voeding. Met afvallen met Slinc. help ik je kilo’s aan te pakken.