gratis verzending & volgende dag in huis

10 tips voor een slank 2021

10 tips voor een slank 2021

Geplaatst op 01 januari 2021 in categorie Inspiratie & Motivatie

Is jouw goede voornemen om af te vallen, maar weet je niet goed hoe je het aan moet pakken? Afvallen is meer dan alleen ‘meer bewegen en niet snoepen’. Houd je aan alle regels en bereik het streefgewicht dat je graag wilt bereiken. 10 gratis tips voor een slank 2021.

Tip 1. Maak een lange termijn planning

Dit is misschien wel de meest belangrijke regel om een dieet tot een succes te maken. Start niet te streng met als gevolg dat je het niet lang volhoudt. Laat je niet verleiden tot een te streng dieet of te streng begin.

Zeker nu na al die feestdagen (en nu ook met de lockdown) voel je je enorm opgeblazen en wil je direct van dit gevoel af. Met als gevolg dat je té fanatiek start met een dieet. Je start met een detoxkuur, gaat vervolgens veel minder eten en gaat meer bewegen en sporten.

Klinkt goed toch? Hoor ik je denken. Maar als je te weinig voedingsstoffen tot je neemt en meer gaat bewegen, doe je je lichaam daarmee tekort. De kans groot dat je lichaam na een week of 3 enorm in protest gaat en schreeuwt om (meer) voedingsstoffen. Dat is de bekende ‘blue Monday’. De dag dat je opgeeft, omdat je te streng bent geweest voor jezelf.

Besef je goed, dat afvallen van 6, 8, 12, 16kg of meer tijd nodig heeft. Je valt niet in 2 weken die kilo’s af die je als doel hebt. Kies dus voor een dieetprogramma dat je voor een langere tijd kunt volhouden.

De volgende regels heb ik al eens eerder gedeeld. Heel saai eigenlijk, maar gewoon de waarheid als een koe. Als je deze regels volgt, val je af.

Tip 2. Eet om de 2 tot 2,5 uur

Eet met regelmaat, om de 2 a 2,5 uur. Dat zijn 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes. In de avond mag je nog een bakje magere zuivel. Door regelmatig over de dag voedzaam te eten heb je minder schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Een stabiele bloedsuikerspiegel zorgt ervoor dat je langer verzadigd bent, minder eet en je fitter voelt. Daarnaast verhoogt regelmatig en voedzaam eten je stofwisseling en daarmee ook je (vet) verbranding.

Tip 3. Eet voldoende voedzame producten

Dat zijn producten die veel vezels bevatten: volkoren producten zoals volkoren brood, crackers, muesli, maar ook volkoren pasta’s en basmati of zilvervliesrijst en natuurlijk fruit en groente. Voedingsvezels zorgen ervoor dat je minder honger hebt, een betere stoelgang en een hoge stofwisseling. Groente is een heel voedzame product en tegelijkertijd bevatten ze weinig calorieën. Een win-win situatie dus. Eet bijvoorbeeld bij je lunch of tussendoor eens wat rauwkost of een salade.

Tip 4. Vermijd suiker

En dan bedoel ik niet alleen snoep, maar ook etenswaren met veel suiker. Denk aan zoet beleg, peperkoek, witbrood, witte pasta of rijst, een mueslireep of zelfgemaakte dadelkoekjes. Suiker vraagt namelijk om suiker. Suikers zorgen voor een disbalans van je bloedsuikerspiegel. Als je bloedsuikerspiegel laag is vraagt je lichaam opnieuw naar suiker. Door te snoepen of etenswaren met een hoog suikergehalte houd je dit in stand.

Tip 5. Luister naar je lichaam en negeer je hongergevoel niet

Veel vrouwen denken dat honger hebben er nu eenmaal bij hoort als je lijnt (of dat je dan meer afvalt), maar dat is helemaal niet waar. Honger hebben is niks anders dan een signaal van lichaam dat die weer voedingsstoffen nodig heeft. Durf te eten. Je mag voedzaam namelijk heel veel eten. Hoe meer je naar je lichaam luister, hoe beter die functioneert en dus ook een hogere (vet) verbranding heeft. Te streng diëten houd je niet vol en daarnaast zorgt het voor een voedingstekort. Vet verbranding kost je lichaam energie, dus je lichaam moet extra hard werken, dus het kan best zijn dat je een keer wat meer honger hebt op een dag en dus ook wat meer moet eten die dag.

Tip 6. Drink 1,5 tot 2 liter water

Tijdens de vetverbranding komen er afvalstoffen vrij. Als deze niet worden afgevoerd, stappelen ze zich in je lichaam op. Je kunt daar letterlijk ziek van worden. Je lichaam reageert daarop door te stoppen met vetverbranding, uit zelfbescherming. Als je niet voldoende water drinkt, kun je lijnen wat je wilt, maar dan val je niet goed af.

Tip 7. Drink geen alcohol

Daar kan ik heel kort over zijn: het is vloeibaar snoepen, het is een caloriebom, het stopt je vetverbrandingsproces en je vochthuishouding raakt uit balans. Dus nee, geen alcohol.

Tip 8. Zorg voor 30 min. beweging per dag

Dit hoeft helemaal niet alleen maar sport te zijn. Je huishouden doen, kleine boodschappen op de fiets, de hond uitlaten, of nu tijdens de lockdown een extra rondje in de wijk. Spreek met een vriendin af om een rondje in de wijk te lopen. Dan kun je lekker bijkletsen en bewegen tegelijk. Wel op 1,5 meter afstand uiteraard. Kleine dingen, zo simpel, maar absoluut effectief.

Tip 9. Varieer voldoende in je eten

Wissel af in brood, muesli, fruit, beleg, groente en zuivel. Zorg dat je lichaam getriggerd blijft. Als je wat langer bezig bent met een dieet en een vast ritme hebt, eet je vaak elke dag hetzelfde. Lekker die boterham met kaas, elke dag. Variatie zorgt ervoor dat je lichaam weer andere voedingsstoffen binnenkrijgt en getriggerd blijft.

Tip 10. Sta je even stil? Doe een ontslakkingsdag

Dat kan. Als je wat langer bezig bent, kan het soms voorkomen dat je even stil staat. Je lichaam raakt uit vet verbranding en vult zich weer met afvalstoffen. Je kunt dan diëten wat je wilt, je resultaat valt tegen. Reinig je lichaam met een ontslakkingsdag, zodat die weer optimaal klaar is voor vetverbranding. Dat kun je doen door een fruitdag of tijdens Slinc. Fase 1 Afslanken met een appeldag.

En tot slot, hou vol! Ben je een week een keer minder afgevallen, geef niet op, maar hou vol. Afvallen is niet 1 week je best doen en dan niet meer. Je valt niet in 1 week die 6, 8, 12 of 16 kilo af die je kwijt wil. Bedenk maar zo: de aanhouder wint. Deze regels vormen de basis van Slinc.: afvallen met normaal eten. Je blijft met Slinc. alles eten: koolhydraten, eiwitten en vetten.

Wat eet je met Slinc.?

‘s Ochtends en ‘s middags eet je volkoren crackers met mager beleg waarbij je bij de lunch ook rauwkost eet. Denk aan komkommer, tomaat, paprika, sla etc. Als tussendoortje in de ochtend en in de middag eet je fruit met yoghurt of kwark. Het avondeten bestaat uit rijst, pasta of aardappelen, vlees of vis en groente. Je kunt dus gewoon met je partner of gezin mee-eten. In de avond mag je nog een bakje yoghurt na.

Je eet met Slinc. lager in calorieën. De aanvulling van de plantaardige voedingssupplementen Slinc. Shaper en Slinc. Fit ondersteunen het afvallen met normaal eten.

Startpakket Slinc.

Als je start met Slinc. ontvang je een startpakket voor 4 weken. Je vindt alle informatie die je nodig hebt om te starten in het begeleidende boekje. Dus hoe je ritme op de dag eruit ziet, wat je allemaal mag eten, hoeveel etc. Er zit ook een heel handig receptenboek bij met gezonde, makkelijke recepten waar het hele gezin uit kan mee eten.

Als je start met het startpakket ontvang je een totaal pakket van voedingssupplementen, een uitgebreide uitleg in het begeleidende boekje, een receptenboek en een gratis app. Wil jij graag afvallen maar wel normaal blijven eten? Bestel het Startbox van Slinc. voor 4 weken.

10 tips voor een slank 2021

  • Tip 1: Maak een lange termijn planning
  • Tip 2: Eet met regelmaat, eet om de 2 tot 2,5 uur
  • Tip 3: Eet voedzame producten
  • Tip 4: Vermijd suiker
  • Tip 5: Negeer je hongergevoel niet
  • Tip 6: Drink 1,5 tot 2 liter water
  • Tip 7: Drink geen alcohol
  • Tip 8: Beweeg 30 minuten per dag
  • Tip 9: Varieer in eten
  • Tip 10: Sta je stil? Doe een ontslakkingsdag
Lees ook

Reageer op dit bericht