gratis verzending & volgende dag in huis

Dat mag ik toch niet?

Geplaatst op 20 februari 2018 in categorie Inspiratie & Motivatie

Welk dieet je ook volgt, ieder dieet kent regels over producgen die je wel en niet mag hebben. Dat geldt net zo goed ook voor Slinc. Er is een keuzelijst van producten waar je uit kunt kiezen. Wat er niet op de lijst staat, mag je niet hebben. Toch?

Niet helemaal waar.

In veel van mijn recepten voor Slinc. gebruik ik ingrediënten die niét voorkomen op de voedingslijst van Slinc. maar die je wél in het recept mag gebruiken. Dus ik krijg vaak de vraag: maar ik mag toch helemaal geen.. noten, feta, room, spek etc.

Producten die (te)veel calorieën bevatten, staan inderdaad niet standaard voedingslijst van Slinc. Als je deze producten namelijk teveel eet, gaan je calorieën per dag teveel omhoog en val je niet af.

In mijn recepten zorg ik ervoor dat er een juiste balans blijft tussen ‘voedzaam’ en ‘ongezond’. Daarnaast zorg ik dat je met een maaltijd áltijd tussen de 550-650 kcal blijft. Zo kun je dus tóch producten gebruiken die wat vetter zijn of wat meer calorieën bevatten.

Hierdoor kun je heerlijk variëren in je avondmaaltijd, maar ik laat je tegelijk ook zien, dat je eigenlijk alles mag eten! Zolang je het in de juiste verhoudingen gebruikt en in de juiste porties, mag je eigenlijk alles hebben.

Als je bent afgevallen en je hebt je streefgewicht bereikt, is het belangrijk dat je weer volledig voedzaam gaat eten. En dat er niets is wat je ‘niet mag’. Zo mag je tijdens Slinc. Fase 3 Balans gewoon weer brood eten, roomboter, 48+ kaas, noten etc.

Alle recepten van Slinc. op mijn blog kun je gebruiken als je wilt afvallen. Tijdens Slinc. Fase 1 Afslanken, maar ook voor elk ander dieet op basis van voedingsbegeleiding (normale voeding, vaak gebaseerd op 1000 tot 1500 kcal).

Maar ook als je niet wilt afvallen, zijn dit prima recepten om dagelijks te eten!

Lees ook

Reageer op dit bericht