gratis verzending & volgende dag in huis

Herstel na de griep

Geplaatst op 01 maart 2016 in categorie Inspiratie & Motivatie

Veel mensen zijn de afgelopen tijd geveld door een hevige griep. Zodra de koorts gezakt is en we weer enigszins op de been zijn, gaan we vaak weer aan de slag. Maar dat we niet meer in bed liggen en we ons weer goed genoeg voelen om aan het werk te gaan, wil nog niet zeggen dat het lichaam herstelt is.

Ben je ziek geweest terwijl je bezig bent met een dieet? Wacht dan eerst tot je weer goed herstelt bent, voordat je je dieet weer oppakt. Herstel van je lichaam na een (flinke) griep duurt zeker 2 tot 3 weken.

Ziek zijn vraagt heel veel energie van je lichaam en is een enorme aanslag op je immuunsysteem. Als je je lichaam niet genoeg de tijd gunt om te herstellen, ben je vaak kort daarna weer ziek. En vaak nog heftiger dan de eerste keer. Dat komt omdat je immuunsysteem verzwakt is, je voorraad vitaminen en mineralen helemaal uitgeput is en je energieniveau nog veel te laag.

Het is natuurlijk niet wat we willen, want zelf wil je weer door! Je pakt je dieet weer op en verwacht ook dezelfde resultaten als voorheen. Balen dat die weegschaal iets heel anders aangeeft en maar niet omlaag gaat.

Je lichaam heeft alle energie nodig om je beter te maken, dus stopt het lichaam met vetverbranding. Tijdens het ziek zijn, maar ook in het herstel na je ziek zijn. Zie het als een turnster, die heeft getraind voor een wedstrijd en dan haar been breekt. Je snapt dat ze dan niet mee kan doen. Maar als ze 6 weken in het gips heeft gezeten en het gips eraf gaat, kan ze dan meteen meedoen aan die wedstrijd? Nee. Ze moet eerst herstellen en weer langzaam opbouwen. En zo werkt het ook als je ziek bent geweest.

Vetverbranding vraagt veel energie van je lichaam. Meteen weer gaan diëten na je ziekbed is daarom geen goed idee. Zorg eerst dat die deuk in je immuunsysteem weer volledig is herstelt. Laad je batterijen weer op met veel rust, voedzaam eten en een vitaminen preparaat. Vermijd suiker, dat voedt de slechte bacteriën in je darmen die je immuunsysteem weer verzwakken. En neem de tijd! 2 tot 3 weken herstel is echt heel normaal. En pak pas daarna je dieet weer op.

Lees ook

Reageer op dit bericht