gratis verzending & volgende dag in huis

Tegenstrijdige berichten over voeding: the do’s and don’ts

Geplaatst op 19 oktober 2013 in categorie Inspiratie & Motivatie

We weten het niet meer. Welk product is goed voor je en welke kun je beter laten staan? Wij zijn zo gek gemaakt door misleidende reclames van producenten die allerlei toevoegingen doen in hun product en dan roepen: voedzaam, gezond en makkelijk. Nou geloof me dames, als het makkelijk is, maar in een pakje komt, is het meestal niet zo gezond als erop staat. Maar ik snap wel dat iedereen de weg kwijt is. Er is ook gewoon teveel aanbod. En we kunnen ons alles permitteren, nog zo’n probleem. Loop een supermarkt binnen en je koopt alles wat je lekker vindt. Maar daarnaast verschijnen er zoveel berichten over voeding in het nieuws en vaak ook nog eens tegenstrijdig. Of vooral: uit z’n verband getrokken. En dat is vooral waarom we zo in de war raken. Water drinken bijvoorbeeld. Een tijd terug in het nieuws geweest: de grootste onzin om alleen water te drinken, omdat je ook met andere dranken vocht binnenkrijgt. En dat bericht klopt volledig overigens. Je hoeft ook niet alleen water te drinken voor je vochthuishouding op peil te houden. Dat kan ook met koffie, thee, vruchtensap etc. Maar de clou zit hem in de vraagstelling. Ik adviseer 1,5 tot 2 liter water tijdens Fase 1 Afslanken, omdat water de beste transportfunctie heeft voor de afvoer van afvalstoffen. Dat is zeker nodig bij afvallen, maar bij op gewicht blijven is dat ook goed om te blijven doen. Dan blijft je lichaam meer rein van aanwezige afvalstoffen, die bijvoorbeeld ook vrijkomen na sporten of een andere vorm van beweging. Dus ben je alleen geïnteresseerd om je vochthuishouding te reguleren, kun je inderdaad alles drinken. Wil je dat alle processen in je lichaam optimaal functioneren, dan kun je daaraan bijdragen door voornamelijk water te blijven drinken.

Lees ook

Reageer op dit bericht