gratis verzending & volgende dag in huis

Geplaatst op 08 april 2020 in categorie Tips & weetjes

Met Pasen gaan we weer volop aan de eieren. Maar hoe zit het nu eigenlijk met eieren? Eieren passen prima in een gevarieerd dieet. Ze bevatten namelijk relatief weinig calorieën en juist veel eiwitten. Eiwitten zorgen ervoor dat je een vol gevoel hebt; je hebt dus minder snel weer honger. Een ei is een perfect tussendoortje, lekker door de salade, bij het ontbijt of als beleg op je cracker of boterham. Verder zijn eieren rijk aan vitamine A, vitamine D, vitamine B2, vitamine B12, foliumzuur en mineralen als selenium, ijzer en zink. Het eigeel bevat echter wel verzadigde vetten en cholesterol, dus het advies is om eieren niet meer dan 3x per week te eten, omdat het cholesterol verhogend is. Maar omdat eieren ook zoveel goede voedingstoffen bevat, is mijn advies zeker om eieren ook echt 3x per week te eten. Dus eet gerust met Pasen een ei op je cracker. Met de Paasbrunch mag het best een keer wat afwijken van het standaard beleg. Net even iets feestelijker en lekkerder. Kijk hier voor verantwoorde receptideeën voor de Paasbrunch of Paasontbijt. Wil je opletten met Pasen? Bekijk hier mijn tips voor een slank Pasen.

Geplaatst op 01 november 2018 in categorie Tips & weetjes

Je staat in de supermarkt met 2 producten in je hand. Welke is nu de beste keuze? Ik krijg vaak dit soort vragen. Wat is beter: de Optimel Griekse yoghurt of magere kwark? Pastasaus van Bertolli of Jumbo eigen merk? Veel vrouwen die zijn afgevallen en hun gewicht willen vasthouden, weten niet goed welke producten ze moeten kiezen. Laat ik je hierin helpen met een heel simpel trucje. Hoe korter het ingrediëntenlijstje is, hoe beter het product is. Dat wil namelijk zeggen dat dit product zo min mogelijk bewerkt is en er zo min mogelijk kunstmatig is in gestopt. De allerbeste producten zijn producten die maar 1 ingrediënt hebben. Want wat zit er in een appel? Juist, appel. Wat zit er in een komkommer? Komkommer.

Geplaatst op 11 oktober 2018 in categorie Tips & weetjes

Wat drink jij in de ochtend? Start je dag met een vol glas lauw water op nuchtere maag. Je maakt daarmee letterlijk je organen wakker. Je stofwisseling gaat op ‘aan’ en je verbranding is daardoor hoger de rest van de dag. Ook werkt dit voor een betere stoelgang. En dat alles met een glas lauw water net nadat je wakker bent. Tip: zet een glas op de badkamer. Super simpel met veel effect! Doen dus.

1 2 3 37