gratis verzending & volgende dag in huis

Pasen

Geplaatst op 30 maart 2021 in categorie Tips & weetjes

Met Pasen gaan we weer volop aan de eieren. Maar hoe zit het nu eigenlijk met eieren? Eieren passen prima in een gevarieerd dieet. Ze bevatten namelijk relatief weinig calorieën en juist veel eiwitten. Eiwitten zorgen ervoor dat je een vol gevoel hebt; je hebt dus minder snel weer honger. Een ei is een perfect tussendoortje, lekker door de salade, bij het ontbijt of als beleg op je cracker of boterham. Verder zijn eieren rijk aan vitamine A, vitamine D, vitamine B2, vitamine B12, foliumzuur en mineralen als selenium, ijzer en zink. Het eigeel bevat echter wel verzadigde vetten en cholesterol, dus het advies is om eieren niet meer dan 3x per week te eten, omdat het cholesterol verhogend is.

Maar omdat eieren ook zoveel goede voedingstoffen bevat, is mijn advies zeker om eieren ook echt 3x per week te eten. Dus eet gerust met Pasen een ei op je cracker. Met de Paasbrunch mag het best een keer wat afwijken van het standaard beleg. Net even iets feestelijker en lekkerder. Kijk hier voor verantwoorde receptideeën voor de Paasbrunch of Paasontbijt. Wil je opletten met Pasen? Bekijk hier mijn tips voor een slank Pasen.

Lees ook

Reageer op dit bericht