×

gratis verzending & volgende dag in huis

Alles over afvallen en op gewicht blijven. Volg mijn blog over food, mind & body en raak geïnspireerd!

Suiker vraagt om suiker

Ben jij een echte zoetekauw? Of herken jij jezelf in de onbedwingbare drang naar zoet als je aan het lijnen bent? Trek naar zoetigheid is vaak een gevolg van een instabiele bloedsuikerspiegel. Dit wordt veroorzaakt door het eten of snoepen van snelle suikers, zogenaamde enkelvoudige koolhydraten.

Lees verder »
Zitten is het nieuwe roken

zitten is het nieuwe roken

We bewegen te weinig en zitten teveel stil. Ons lichaam is daar niet voor bedoeld en gaat verkeerde signalen afgeven. Onze trek wordt groter door stilzitten, we snacken meer en tegelijk verbranden we niks door al dat stilzitten, dus slaan we al die extra’s ook nog eens op als vet! We komen aan van het stilzitten en dat geeft overgewicht, met allerlei gezondheidsklachten van dien. Darmklachten, chronische hoofdpijn, huidproblemen als eczeem en puistjes, ontstekingen etc. En dat maakt zitten, het nieuwe roken.

Lees verder »
Tips! die groente eten leuk maken

Het is goed om veel groente te eten. Groente bevat veel vezels die zorgen voor een goede stofwisseling en makkelijke stoelgang. De vezels uit groente (en uit fruit) zijn de meest interessante vezels voor je darmen. En ze zorgen voor meer verzadingsgevoel. Daarnaast is het kauwen op rauwkost goed voor de productie van enzymen in je mond, die voor een betere vertering zorgen. Groente eten draagt dus bij aan een betere stofwisseling en daarmee een hogere (vet)verbranding! Hoe meer groente je eet, hoe beter je afvalt.

Lees verder »
3 4 5 6 7


Hi! Ik ben Rachel Hulshof, afslank- en voedingscoach.
Ik heb een níet te stuiten passie om vrouwen te
helpen
in hun strijd met eten. Hier deel ik al mijn kennis
over voeding, afvallen en op gewicht blijven met je.
Met slanke recepten laat ik zien dat je gezond én toch
lekker kunt eten. Laat me je infecteren met mijn
enthousiasme en raak geïnspireerd!