BETAAL MET IDEAL GRATIS VERZENDING
Gevulde courgette met bulgur en garnalen

Geitenkaas, fetakaas, cashewnoten, pittenmix? Allemaal producten die je niet kent uit je Slinc. voedingslijst. Dit recept is een mooi voorbeeld dat je eigenlijk alles mag eten! Zolang je de juiste verhoudingen en porties aanhoudt, mag je eigenlijk alles hebben. De basis van een Slinc. recept is altijd dat het voedzaam is en binnen 550 en 650kcal blijft. Deze gevulde courgette heeft een mooie balans van veel groente, koolhydraten (bulgur, couscous of quinoa) en in dit geval vis: garnalen. Als smaakmaker gebruik ik in dit recept geitenkaas (of fetakaas voor de liefhebber). Dit zijn dus vettere kaassoorten, maar in kleine hoeveelheden kun je deze kazen in dit recept prima gebruiken als smaakmaker.

Lees verder »
Frittata met zalm

Een fritte-wattes? Een frittata. Eigenlijk gewoon een Italiaanse variant op wat wij kennen als de boerenomelet. De frittata is alleen wat dikker en wordt iets anders bereid. Je gaart een frittata langzaam op laag vuur of in de oven. Net zoals bij de boerenomelet kun je er eigenlijk allerlei groente doorheen doen die je lekker vindt. Dit recept kun je ook prima koud eten! Dus ideaal als je een keer moet overwerken of op pad bent. En tijdens Slinc. kun je dit recept niet alleen als avondmaaltijd gebruiken, maar ook voor ’s middags voor als lunch! Doe er nog 2 crackers bij en je hebt meteen een heerlijke lunch. Lekker voor een keer een zondagmiddag.

Lees verder »
Mexicaans gevulde paprika

Als je naar dit recept kijkt, zul je misschien de rijst, pasta of aardappelen missen. Maar ik gebruik in dit recept kidneybonen. Dit zijn koolhydraatrijke groente en dus prima om te gebruiken in plaats van rijst, pasta of aardappelen. De koolhydraten in een kidneyboon zorgen voor een lagere en meer geleidelijke stijging van de bloedsuikerspiegel. Ideaal dus tijdens Slinc. Daarnaast zitten er in bonen veel eiwitten en vezels die ervoor zorgen dat je langer een vol gevoel hebt. 

Lees verder »
1 2 3

 

Bewaren

Bewaren