×

gratis verzending & volgende dag in huis

Portobello met romige vulling

Portobello is een chique naam, maar het is gewoon een grote kastanjechampignon. Paddenstoelen worden vaak ingedeeld bij de groenten, maar ze zijn eigenlijk schimmels. Vies woord, maar oh wat is deze reuze champignon smaakvol. En door zijn grote hoed ideaal om te vullen. Portobello’s bevatten weinig calorieën (ze bestaan 90% uit water!), maar zijn rijk aan eiwitten, vezels en verschillende vitaminen en mineralen. Het eiwitgehalte van de portobello ligt tussen dat van groenten en vlees en bestrijkt dus het tussenliggende gebied. Uit testen blijkt dan ook dat als je dagelijks vlees vervangt door champignons dat je afvalt.

Lees verder »
Taco's

Ik heb een zwak voor Mexicaans eten, dus ik kon de taco niet achterwege laten. Heerlijk zo’n knapperige bite. Maar laat je niet verleiden door de lage calorieën van een taco (52 kcal), want een taco brengt je weinig voedingstoffen. Dus het is de kunst om een taco gezond en voedzaam te vullen. Met veel groente, kip en verse kruiden maak je een heerlijke Mexicaanse Slinc. taco.

Lees verder »
Gevulde courgette met bulgur en garnalen

Geitenkaas, fetakaas, cashewnoten, pittenmix? Allemaal producten die je niet kent uit je Slinc. voedingslijst. Dit recept is een mooi voorbeeld dat je eigenlijk alles mag eten! Zolang je de juiste verhoudingen en porties aanhoudt, mag je eigenlijk alles hebben. De basis van een Slinc. recept is altijd dat het voedzaam is en binnen 550 en 650kcal blijft. Deze gevulde courgette heeft een mooie balans van veel groente, koolhydraten (bulgur, couscous of quinoa) en in dit geval vis: garnalen. Als smaakmaker gebruik ik in dit recept geitenkaas (of fetakaas voor de liefhebber). Dit zijn dus vettere kaassoorten, maar in kleine hoeveelheden kun je deze kazen in dit recept prima gebruiken als smaakmaker.

Lees verder »
1 2 3 4

 

Bewaren

Bewaren