×

gratis verzending & volgende dag in huis

Taco's

Ik heb een zwak voor Mexicaans eten, dus ik kon de taco niet achterwege laten. Heerlijk zo’n knapperige bite. Maar laat je niet verleiden door de lage calorieën van een taco (52 kcal), want een taco brengt je weinig voedingstoffen. Dus het is de kunst om een taco gezond en voedzaam te vullen. Met veel groente, kip en verse kruiden maak je een heerlijke Mexicaanse Slinc. taco.

Lees verder »
Gevulde courgette met bulgur en garnalen

Geitenkaas, fetakaas, cashewnoten, pittenmix? Allemaal producten die je niet kent uit je Slinc. voedingslijst. Dit recept is een mooi voorbeeld dat je eigenlijk alles mag eten! Zolang je de juiste verhoudingen en porties aanhoudt, mag je eigenlijk alles hebben. De basis van een Slinc. recept is altijd dat het voedzaam is en binnen 550 en 650kcal blijft. Deze gevulde courgette heeft een mooie balans van veel groente, koolhydraten (bulgur, couscous of quinoa) en in dit geval vis: garnalen. Als smaakmaker gebruik ik in dit recept geitenkaas (of fetakaas voor de liefhebber). Dit zijn dus vettere kaassoorten, maar in kleine hoeveelheden kun je deze kazen in dit recept prima gebruiken als smaakmaker.

Lees verder »
Frittata met zalm

Een fritte-wattes? Een frittata. Eigenlijk gewoon een Italiaanse variant op wat wij kennen als de boerenomelet. De frittata is alleen wat dikker en wordt iets anders bereid. Je gaart een frittata langzaam op laag vuur of in de oven. Net zoals bij de boerenomelet kun je er eigenlijk allerlei groente doorheen doen die je lekker vindt. Dit recept kun je ook prima koud eten! Dus ideaal als je een keer moet overwerken of op pad bent. En tijdens Slinc. kun je dit recept niet alleen als avondmaaltijd gebruiken, maar ook voor ’s middags voor als lunch! Doe er nog 2 crackers bij en je hebt meteen een heerlijke lunch. Lekker voor een keer een zondagmiddag.

Lees verder »
1 2 3 4

 

Bewaren

Bewaren