×

gratis verzending & volgende dag in huis

Tortilla wrap met zalm en avocado

Wraps zijn tijdens een dieet niet het meest gezonde graanproduct dat je kunt kiezen. Ondanks dat ze in een volkoren variant komen, bevatten ze namelijk nog steeds veel toevoegingen. Tijdens Slinc. kies je daarom beter voor een volkoren pasta, volkorenbrood, quinoa, bulgur of zilvervliesrijst. Maar als je een wrap goed vult met voedzame producten mag je dit ter afwisseling ook tijdens Slinc. In dit recept zorgen de onverzadigde (goede!) vetten van de zalm en avocado zorgen voor een goed verzadigingsgevoel.

Je mag dit gerecht maximaal 1x per week tijdens Slinc. Fase 1.

Lees verder »
Gevulde paprika met feta salade

Traditioneel is feta gemaakt van schapen- of geitenmelk. Feta heeft een heerlijke zoutige smaak en is daarom perfect als smaakmaker. Maar het is zeker geen magere kaassoort, dus eet het altijd met mate. In dit Slinc. recept gebruik ik geen rijst, pasta of aardappelen. Omdat je geen koolhydraten eet, compenseer je op deze manier de calorieën en kan een feta prima een keer als afwisseling.

Lees verder »
Chili con carne

Ik ben dol, dol, dól op Mexicaans eten. En dacht ik dat chili con carne hartstikke Mexicaans is, blijkt de oorsprong van dit gerecht helemaal niet in Mexico te liggen. Maar een overgewaaid Europees gerecht dat Texanen hebben geclaimd als zijnde: Texaans. En dan nog een misvatting: in de echte chili con carne horen helemaal geen bonen. Texanen zeggen: ‘if you know beans about chili, you know that chili has no beans.’ Maar laat ik nou helemaal gek zijn op bonen. En je lijf ook! Want bonen hebben veel gezondheidsvoordelen. Kidneybonen vertragen de opname van suikers in de bloedbaan en daarmee verlagen ze de bloedsuikerspiegel. Ze bevatten ook veel vezels dat ervoor zorgt dat je lang vol zit. Je hebt dus geen last van een hongergevoel in de avond. En kidneybonen verhogen het aantal gezonde darmbacteriën. Lekker en ontzettend gezond dus!

Lees verder »
1 2 3 4

 

Bewaren

Bewaren