×

gratis verzending & volgende dag in huis

Skinny bloemkool pizza

Pizza eten tijdens je dieet, het kan wel. Ik heb met 2 pizza varianten (carpaccio en zalm) al eerder laten zien dat je tijdens Slinc. ook gewoon pizza kunt eten. Maar zo net na de vakantie ben je vaak wel even klaar met al dat 'lekkere' eten. Je gaat toch vaker uit eten of eet wat makkelijks, zoals bijvoorbeeld een pizza. En dan ben je juist blij dat nu je weer thuis bent, je weer zelf in de hand hebt wat je allemaal kunt eten. Dus met deze pizza ga ik nog net even een stapje verder. Een bloemkoolbodem. En dan geen kant-en-klare, maar een die je zelf maakt. Ook voor kinderen een perfecte manier om meer groente binnen te krijgen. Je kunt hem helemaal zelf beleggen met alles wat je lekker vindt aan groente, vlees of vis.

Lees verder »
Farfalle met spinazie en feta

Deze pasta kun je ook koud eten, dus erg makkelijk om mee te nemen naar je werk als je moet overwerken. In dit gerecht gebruik ik kaas in plaats van vlees of vis. De Farfalle is van de lijn Honig vezelrijk, ideaal ook voor kinderen, omdat het lijkt op witte pasta maar er toch extra vezels in zitten.

Lees verder »
Pasta bolognese

Dit is dus een heel simpel gerecht dat echt in 20 minuten op tafel staat. Simpel, maar heel lekker. Voor een pasta bolognese kun je eigenlijk zelf een combinatie maken aan groente die je lekker vindt. Hier gebruik ik courgette, aubergine en paprika. Maar denk ook aan: champignons, ui, tomaat, spinazie, broccoli. Vinden de kinderen bepaalde groente niet lekker? Pureer het met de staafmixer klein en mix het door de saus. Ze merken er niets van, proeven het niet, maar ze krijgen het toch binnen. Ik doe het zelf altijd met broccoli, maar ook dat kan net zo makkelijk met champignons, ui, tomaat. Let op met spinazie pureren: dat geeft natuurlijk wel een andere kleur.

Lees verder »
1 2 3 4 5

 

Bewaren

Bewaren