BETAAL MET IDEAL GRATIS VERZENDING
Pasta bolognese

Dit is dus een heel simpel gerecht dat echt in 20 minuten op tafel staat. Simpel, maar heel lekker. Voor een pasta bolognese kun je eigenlijk zelf een combinatie maken aan groente die je lekker vindt. Hier gebruik ik courgette, aubergine en paprika. Maar denk ook aan: champignons, ui, tomaat, spinazie, broccoli. Vinden de kinderen bepaalde groente niet lekker? Pureer het met de staafmixer klein en mix het door de saus. Ze merken er niets van, proeven het niet, maar ze krijgen het toch binnen. Ik doe het zelf altijd met broccoli, maar ook dat kan net zo makkelijk met champignons, ui, tomaat. Let op met spinazie pureren: dat geeft natuurlijk wel een andere kleur.

Lees verder »
Romige spaghetti pesto met garnalen en groene asperges

Romige spaghetti... dat klinkt vet! Maar als je een roomsaus maakt op basis van yoghurt of kwark heb je een slanke variant, maar eet je net zo lekker!Witte sauzen of roomsauzen zijn gemaakt van vette producten als mayonaise, room, boter of kaas. Er zitten dus veel calorieën in. Tijdens Slinc. kies je dus beter voor een rode saus. Die zijn vaak op basis van tomaten, rode paprika of andere groente gemaakt. Het beste is om je saus altijd zelf te maken. Zo weet je precies wat erin gaat en kun je zelf de hoeveelheden bepalen. Maak je roomsaus op basis van yoghurt of kwark en dan heb je de perfect magere variant van een roomsaus.

Lees verder »
Farfalle met spinazie en feta

Deze pasta kun je ook koud eten, dus erg makkelijk om mee te nemen naar je werk als je moet overwerken. In dit gerecht gebruik ik kaas in plaats van vlees of vis. De Farfalle is van de lijn Honig vezelrijk, ideaal ook voor kinderen, omdat het lijkt op witte pasta maar er toch extra vezels in zitten.

Lees verder »
1 2 3 4 5

 

Bewaren

Bewaren