×

gratis verzending & volgende dag in huis

Vis potje

Ik vind vis altijd lekker als je een avond niet te zwaar wilt eten. Ik eet elke maandag vis, zo net na het weekend als ik wat meer heb gedaan. Dat voelt altijd als zo’n heerlijke start van de week. Lekker licht en vis is natuurlijk hartstikke gezond. Je ziet het ook aan het aantal kcal, dit gerecht is wat lager in kcal dan gemiddeld tijdens Slinc. Maar een keer lichter eten, daar is niets mis mee. Zeker als alles wat je eet dankbaar door je lichaam wordt geabsorbeerd als brandstoffen, beschermstoffen en bouwstoffen. Een heel vis potje voedingstoffen dus.

Lees verder »
Gado gado

Ik ben zelf echt helemaal weg van pindasaus, heerlijk! Maar de kant-en-klaar saus bevat veel transvetten (dit is een schadelijk vet) en veel zout. Dus maak ik pindasaus altijd zelf. Veel mensen denken dat een pinda een noot is, maar het is een peulvrucht. Net als erwten, linzen of sojabonen. Pinda’s zijn rijk aan gezonde vetten, eiwitten, vitaminen en mineralen. Gezond dus, maar nog steeds wel hoog in calorieën. Dus tijdens Slinc. mag je ze dus even niet. In dit recept gebruik ik pinda’s voor de saus, die ik als smaakmaker gebruik. Maar de basis is voedzaam (rijst, groente en kip) en in totaal onder 650kcal waardoor je het tijdens Slinc. wel mag hebben.

Lees verder »
Gezonde foe yong hai

Een vegetarisch recept is echt niet alleen voor vegetariërs. Het is juist goed om eens de dierlijke eiwitten en vetten die je via vlees binnenkrijgt te vervangen door plantaardige eiwitten en vetten. Je kunt vlees heel makkelijk vervangen, zoals in dit recept door eieren, kikkererwten en walnoten. En geloof me, dan eet je net zo lekker! Maar nog veel belangrijker: het is goed om af te wisselen. Variatie in je eten zorgt ervoor dat je veel verschillende voedingsstoffen binnenkrijgt, waardoor het lichaam meer optimaal werkt en dus hárder. Dus ook een hogere (vet)verbranding. De combinatie in dit recept van veel groente en kikkererwten (die we ook al eens eerder tegenkwamen in de pompoensoep) zorgen voor vezels, vitaminen en mineralen. Een heel bordje gezonde foe yong hai dus.

Lees verder »
1 2 3 4 5

 

Bewaren

Bewaren