×

gratis verzending & volgende dag in huis

Aziatische roerbakreepjes met oesterzwammen

De kastanje champignon en oesterzwam is net als de witte champignon een paddenstoel. Alle paddenstoelen zijn rijk aan eiwitten, vezels en verschillende vitaminen en mineralen. Ze zijn vetarm en laag in calorieën. Maar welke zijn nu het beste om te eten? Ze hebben allemaal hun eigen gezondheidsvoordelen, dus afwisseling is altijd het beste. Wel hebben ze hun eigen smaak en bite. De kastanje champignon smaakt wat meer nootachtig en slinkt niet veel door het bakken. De oesterzwam behoudt een stevige bite.

Lees verder »
Nasi met kip spiesjes

Nasi zoals je het kent van de afhaalchinees, dat is echt een no-go tijdens Slinc. De witte rijst korrel in deze nasi heeft 0 voedingswaardes en wordt in je lichaam direct omgezet naar suiker. Doordat de rijst in overvloedige olie wordt gebakken is de nasi ook echt vet. En de kruiden worden op smaak gemaakt met veel zout. Dus eigenlijk een bommetje suiker, vet en zout. Maar als je nasi zelf maakt, kun je er een gezonde variant van maken. Want met een zilvervlies- of basmatirijst maakt je de basis meteen al voedzaam. Door verse kruiden te gebruiken en een bulk groente maak je een voedzame en lekker nasi die helemaal Slinc. proof is. 

Lees verder »
Chili con carne

Ik ben dol, dol, dól op Mexicaans eten. En dacht ik dat chili con carne hartstikke Mexicaans is, blijkt de oorsprong van dit gerecht helemaal niet in Mexico te liggen. Maar een overgewaaid Europees gerecht dat Texanen hebben geclaimd als zijnde: Texaans. En dan nog een misvatting: in de echte chili con carne horen helemaal geen bonen. Texanen zeggen: ‘if you know beans about chili, you know that chili has no beans.’ Maar laat ik nou helemaal gek zijn op bonen. En je lijf ook! Want bonen hebben veel gezondheidsvoordelen. Kidneybonen vertragen de opname van suikers in de bloedbaan en daarmee verlagen ze de bloedsuikerspiegel. Ze bevatten ook veel vezels dat ervoor zorgt dat je lang vol zit. Je hebt dus geen last van een hongergevoel in de avond. En kidneybonen verhogen het aantal gezonde darmbacteriën. Lekker en ontzettend gezond dus!

Lees verder »
1 2 3 4 5

 

Bewaren

Bewaren