×

gratis verzending & volgende dag in huis

Gamba's & avocado salade

Deze salade is ideaal als je een keer moet overwerken, want je kunt dit gerecht ook koud eten. Voor het avondeten denk je al snel aan een stuk vlees of vis, maar je kunt natuurlijk ook gewoon broodbeleg gebruiken. Ik gebruik dat vaak door een salade, maar ook als alternatief voor vlees of vis voor mijn kinderen. Omdat ze weinig vlees of vis lusten, maar wel plakjes vleeswaren lekker vinden. Zo eet ik een salade en zij een bordje groente met vlees / vis. Ik serveer een mix van groente zoals komkommer, tomaat, augurk, wortel en dan leg ik daar plakjes kaas en kipfilet tussen. Ik smeer nog een volkoren cracker met avocado en runderrookvlees. Ik leg het leuk op het bord neer, zodat je een vrolijk bordje van kleuren krijgt. En in dit geval gaan er op het bordje ook nog wat gebakken gamba’s, want dat vinden ze wel lekker, ‘maar niet tussen de sla mama’.  ;-)) 

Lees verder »
Frisse voorjaarssalade

Een salade is voedzaam, zit vol vezels en anti-oxidanten. En omdat de basis van sla of andere groente laag in calorieën is, kun je vaak wat meer spelen met de ingrediënten, zoals noten, kaas, avocado, vis of vlees. Zo kun je eindeloos variëren! In dit recept gebruik ik het superfood chia zaad. Het zit vol antioxidanten, omega-3 (goede vetzuren), proteïnen, vitaminen, mineralen en vezels. Chia zaad bevat in vergelijking met lijnzaad 25% meer vezels, maar minder calorieën. Vezels zorgen ervoor dat koolhydraten langzamer door het lichaam worden opgenomen. Zo blijft je bloedsuikerspiegel beter in balans. Je krijgt hierdoor minder aanmaak van insuline waardoor je beter afvalt. Daarnaast zorgen vezels voor een betere stoelgang. Chia zaad kan 9x het eigen gewicht in water opnemen. Dit zorgt ervoor dat je je lang ‘vol’ voelt en geen neiging tot ‘snacken’ krijgt. Lees hier alles over chia zaad.

Lees verder »
Salade met zalm, krieltjes en groene asperges

Asperges zijn heel voedzaam en bevatten maar weinig calorieën. De meest bekende zijn de witte en groene asperges (er bestaan ook paarse asperges). Voordeel van de groene asperge is dat je ze niet hoeft te schillen én dat je ze ook rauw kunt eten. Erg lekker door een salade heen! Door groene asperges rauw te eten, blijven er ook meer voedingsvezels intact. Asperge is een groente die een vochtafdrijvende functie heeft en past daarom perfect in een dieet. Het helpt met het afvoeren aan teveel zout en vocht. Daarbij helpt het afvalstoffen in de nieren weg te spoelen, waardoor je niet alleen nierstenen kunt voorkomen, maar nog beter: je vetverbranding blijft daardoor hoog.

Lees verder »
1 2 3 4 5