×

gratis verzending & volgende dag in huis

Broccolisoep met pizza broodjes

Broccolisoep is een heerlijk herfstrecept. Broccoli heeft zoveel gezondheidsvoordelen dat het zich met recht een groene held mag noemen. Broccoli is goed voor je hart, je ogen, het werkt preventief tegen kanker en houdt ook je cholesterol laag. Broccoli houdt je darmbacteriën gezond en de groente zorgt voor een goed immuunsysteem. Het steekt daarnaast boven andere groente uit door zijn bommetje vezels, vitamines en mineralen. Ik raad daarom ook iedereen aan om echt elke week broccoli te eten. Omdat je broccoli op zoveel verschillende manieren kunt klaarmaken, kan dat makkelijk! Je kunt het stomen, koken, roerbakken, door de lasagne heen gebruiken, in een keukenmachine helemaal klein malen en door een de spaghettisaus heen doen (merken kinderen niks van!) of je maakt er een stamppot van. Ook kun je broccoli prima rauw eten. Probeer eens een paar kleingesneden roosjes in je groentebakje voor bij je Slinc. lunch. 

Lees verder »
Wortel pompoensoep met geroosterde kikkererwten en toast

We gebruiken pompoen om uit te snijden voor Halloween, maar het is ook gewoon een groente die je kunt eten. En zeker pompoensoep is voor veel mensen een favoriet. Pompoen staat niet in je Slinc. voedingslijst, omdat je bloedsuikerspiegel hier meer van stijgt dan andere groente. Door pompoen te combineren met de kikkererwt, die juist zorgt voor een hele stabiele bloedsuikerspiegel, kun je deze pompoensoep prima eten tijdens Slinc. En zo klein als de kikkererwt is, zo bomvol zit ie met alles wat je nodig hebt: vezels, koolhydraten en eiwitten. Echt een powerbolletje dus deze erwt. De hoeveelheid vezels én eiwitten in kikkererwten zorgen voor een langzame en gelijkmatige vertering waardoor je een lang vol gevoel hebt. Ik gebruik in dit recept kikkererwten uit blik. Het is natuurlijk beter om de gedroogde variant te gebruiken (en die te weken), maar dat vraagt veel bereidingstijd. Maar heb je tijd, doe het dan zeker! De kikkererwt behoudt zo veel meer voedingstoffen.

Lees verder »
Linzensoep

Ik kreeg de vraag of linzensoep mag tijdens Slinc. Dat mag zeker! Linzen hebben een ongekend hoog gehalte vezels, zelfs vier keer zo hoog als in zilvervliesrijst. Dit ondersteunt een goede spijsvertering en makkelijke stoelgang. De hoeveelheid vezels én eiwitten in linzen zorgen tevens voor een langzame en gelijkmatige vertering waardoor je een lang vol gevoel hebt. Doordat linzen geen piek in bloedsuikerspiegel veroorzaken, is linzensoep een perfecte maaltijd tijdens Slinc. En dat ie lekker is, heb ik zelf mogen proeven. Dank je wel Rojda voor een heerlijk pannetje linzensoep!

Lees verder »
1 2

 

Bewaren

Bewaren