×

gratis verzending & volgende dag in huis

Prei ovenschotel met zoete aardappel en kabeljauw

Prei is (net als knoflook en bieslook) familie van de ui. Deze groente is het hele jaar door verkrijgbaar, maar de winterprei is wel wat dikker en steviger dan de zomerprei. Je kunt de prei helemaal eten, het witte en groene gedeelte. Verwijder alleen de buitenste bladeren en het kontje. Het witte gedeelte is wat sterker van smaak. Het groene deel is wat taaier, maar bevat wel de meeste vitaminen en mineralen. Prei bevat net als veel andere groente veel vezels, die ervoor dat je na het eten langer vol zit.

Lees verder »
Pompoen stamppot

Herfst vraagt om stamppot en om pompoen: dus waarom niet een pompoen stamppot? Pompoen staat niet in je Slinc. voedingslijst, omdat de bloedsuikerspiegel hier meer van stijgt dan van andere groente. Je kunt deze stijging afvlakken door een combinatie te maken van eiwitten, vezels of vetten. In dit recept is een beetje van alles gebruikt. Het gebruik van andere groente (vezels), spekblokjes en crème fraïche (vetten) en geitenkaas en walnoten (vetten en eiwitten). En dat is niet alleen Slinc. proof, dat is ook nog eens ontzettend lekker!

Lees verder »
Stamppot paksoi en tomaat

Paksoi is een langwerpige koolsoort en heeft in tegenstelling tot andere koolsoorten, zoals boerenkool en savooiekool, juist een milde smaak. De groente is vooral kenmerkend door zijn knapperige bite. Je ziet deze groente veel terug in de Aziatische keuken, maar leent zich ook prima voor een roerbakgerecht, als vulling voor een tortilla of in dit geval in een stamppot. Paksoi bestaat 95% uit water en is daardoor laag in kcal, maar zit daarentegen juist bomvol vitaminen en mineralen. En dat brengt dit gerecht zo laag in kcal, dat een prima afwisseling is tijdens Slinc.

Lees verder »
1 2 3 4 5

 

Bewaren

Bewaren