×

gratis verzending & volgende dag in huis

Pompoen stamppot

Herfst vraagt om stamppot en om pompoen: dus waarom niet een pompoen stamppot? Pompoen staat niet in je Slinc. voedingslijst, omdat de bloedsuikerspiegel hier meer van stijgt dan van andere groente. Je kunt deze stijging afvlakken door een combinatie te maken van eiwitten, vezels of vetten. In dit recept is een beetje van alles gebruikt. Het gebruik van andere groente (vezels), spekblokjes en crème fraïche (vetten) en geitenkaas en walnoten (vetten en eiwitten). En dat is niet alleen Slinc. proof, dat is ook nog eens ontzettend lekker!

Lees verder »
Stamppot paksoi en tomaat

Paksoi is een langwerpige koolsoort en heeft in tegenstelling tot andere koolsoorten, zoals boerenkool en savooiekool, juist een milde smaak. De groente is vooral kenmerkend door zijn knapperige bite. Je ziet deze groente veel terug in de Aziatische keuken, maar leent zich ook prima voor een roerbakgerecht, als vulling voor een tortilla of in dit geval in een stamppot. Paksoi bestaat 95% uit water en is daardoor laag in kcal, maar zit daarentegen juist bomvol vitaminen en mineralen. En dat brengt dit gerecht zo laag in kcal, dat een prima afwisseling is tijdens Slinc.

Lees verder »
Winterse ovenschotel rode kool

Deze rode kool ovenschotel is echt mijn favoriet onder de ovenschotels. Stampotten en ovenschotels vallen vaak onder de noemer 'zware kost', maar echt geheel onterecht. We zijn bang voor de aardappel, terwijl die juist heel voedzaam is. En je kunt eindeloos variëren met groente, waardoor je elke keer een nieuwe schotel of stamppot op tafel kunt zetten. En dan is de rode kool ovenschotel echt heel verrassend lekker. Ik gebruik in dit recept diepvries groente, maar je kunt natuurlijk ook verse rode kool en appel gebruiken. Dan kun je de rode kool die je over hebt de volgende dag rauw door je salade eten.

Lees verder »
1 2 3 4

 

Bewaren

Bewaren