BETAAL MET IDEAL GRATIS VERZENDING

Je hoeft het niet alleen te doen! Hier vind je allerlei handige tips en weetjes om het jezelf een stuk makkelijker te maken

Pasen

Met Pasen gaan we weer volop aan de eieren. Maar hoe zit het nu eigenlijk met eieren? Eieren passen prima in een gevarieerd dieet. Ze bevatten namelijk relatief weinig calorieën en juist veel eiwitten. Eiwitten zorgen ervoor dat je een vol gevoel hebt; je hebt dus minder snel weer honger. Een ei is een perfect tussendoortje, lekker door de salade, bij het ontbijt of als beleg op je cracker of boterham. Verder zijn eieren rijk aan vitamine A, vitamine D, vitamine B2, vitamine B12, foliumzuur en mineralen als selenium, ijzer en zink. Het eigeel bevat echter wel verzadigde vetten en cholesterol, dus het advies is om eieren niet meer dan 3x per week te eten, omdat het cholesterol verhogend is. Maar omdat eieren ook zoveel goede voedingstoffen bevat, is mijn advies zeker om eieren ook echt 3x per week te eten. Dus eet gerust met Pasen een ei op je cracker. Met de Paasbrunch mag het best een keer wat afwijken van het standaard beleg. Net even iets feestelijker en lekkerder. Kijk hier voor verantwoorde receptideeën voor de Paasbrunch of Paasontbijt. Wil je opletten met Pasen? Bekijk hier mijn tips voor een slank Pasen.

Tussendoortje

Slinc. adviseert fruit en zuivel als tussendoortje in de ochtend en in de middag. Ben jij veel onderweg of heb je geen ijskast in de buurt om je zuivel koel te houden? Maak een avond van tevoren een smoothie van yoghurt en fruit. Giet deze in een beker die je met een dop kunt afsluiten. Neem de smoothie ingevroren mee de volgende dag en je hebt een heerlijke (inmiddels ontdooide) koude smoothie als tussendoortje. 

Immuunsysteem

Darmen zijn de sleutel tot een gezond lichaam. Is het zo simpel? Voor 70% wel. In je darmen zit namelijk 70% van immuunsysteem. De darmflora zorgt niet alleen voor de spijsvertering maar ook voor het goed functioneren van het immuunsysteem. Je weerstand, gezondheid en je fitheid staat of valt dus met de conditie van je darmen. Bij een verstoring van de darmflora gaan verzwakt het immuunsysteem en komen er bacteriën en virussen je lichaam binnen. Daarnaast verslechterd de voedselopname. Je kunt heel gezond eten, maar als je geen gezonde darmen hebt, neemt je lichaam die voeding niet (goed) op. Slinc. geeft een perfecte balans voor je darmflora.

1 2 3 4 5



Hi! Ik ben Rachel Hulshof, afslank- en voedingscoach.

Ik heb een níet te stuiten passie om vrouwen te
helpen
in hun strijd met eten. Hier deel ik al mijn kennis
over voeding, afvallen en op gewicht blijven met je.
Met slanke recepten laat ik zien dat je gezond én toch
lekker kunt eten. Laat me je infecteren met mijn
enthousiasme en raak geïnspireerd!