BETAAL MET IDEAL GRATIS VERZENDING

Je hoeft het niet alleen te doen! Hier vind je allerlei handige tips en weetjes om het jezelf een stuk makkelijker te maken

Etiketten lezen

Je staat in de supermarkt met 2 producten in je hand. Welke is nu de beste keuze? Ik krijg vaak dit soort vragen. Wat is beter: de Optimel Griekse yoghurt of magere kwark? Pastasaus van Bertolli of Jumbo eigen merk? Veel vrouwen die zijn afgevallen en hun gewicht willen vasthouden, weten niet goed welke producten ze moeten kiezen. Laat ik je hierin helpen met een heel simpel trucje. Hoe korter het ingrediëntenlijstje is, hoe beter het product is. Dat wil namelijk zeggen dat dit product zo min mogelijk bewerkt is en er zo min mogelijk kunstmatig is in gestopt. De allerbeste producten zijn producten die maar 1 ingrediënt hebben. Want wat zit er in een appel? Juist, appel. Wat zit er in een komkommer? Komkommer.

Glas lauw water

Wat drink jij in de ochtend? Start je dag met een vol glas lauw water op nuchtere maag. Je maakt daarmee letterlijk je organen wakker. Je stofwisseling gaat op ‘aan’ en je verbranding is daardoor hoger de rest van de dag. Ook werkt dit voor een betere stoelgang. En dat alles met een glas lauw water net nadat je wakker bent. Tip: zet een glas op de badkamer. Super simpel met veel effect! Doen dus.

Broccoli

Broccoli heeft zoveel gezondheidsvoordelen dat het zich met recht een groene held mag noemen. Broccoli steekt boven andere groente uit door zijn bommetje vezels, vitamines en mineralen! Dankzij de stof suffragaan is broccoli ook echt een boost voor je immuunsysteem. Ook zou het eten van broccoli een positief effect hebben op het voorkomen van kanker. Allemaal goede dingen dus! En broccoli kun je op zoveel verschillende manieren klaarmaken, waardoor je net elke keer een andere smaaksensatie krijgt. Je kunt het stomen, koken, roerbakken of in een stamppot verwerken. Ook kun je broccoli prima rauw eten. Probeer eens een paar kleingesneden roosjes in je groentebakje voor bij de lunch. Recept idee? Bekijk hier broccoli stamppot.

Tip: Heb je nog wat broccoli over? Maal het fijn met de keukenmachine en doe het door je pastasaus. Zo krijg je extra groente binnen… en als moeder van 2 jonge kinderen: een prima kindertrucje voor kinderen die geen broccoli lusten. Je ziet het niet, je proeft het niet, maar ze krijgen het toch binnen.

1 2 3 4 5



Hi! Ik ben Rachel Hulshof, afslank- en voedingscoach.

Ik heb een níet te stuiten passie om vrouwen te
helpen
in hun strijd met eten. Hier deel ik al mijn kennis
over voeding, afvallen en op gewicht blijven met je.
Met slanke recepten laat ik zien dat je gezond én toch
lekker kunt eten. Laat me je infecteren met mijn
enthousiasme en raak geïnspireerd!