×

gratis verzending & volgende dag in huis

Je hoeft het niet alleen te doen! Hier vind je allerlei handige tips en weetjes om het jezelf een stuk makkelijker te maken

Broccoli

Broccoli heeft zoveel gezondheidsvoordelen dat het zich met recht een groene held mag noemen. Broccoli steekt boven andere groente uit door zijn bommetje vezels, vitamines en mineralen! Dankzij de stof suffragaan is broccoli ook echt een boost voor je immuunsysteem. Ook zou het eten van broccoli een positief effect hebben op het voorkomen van kanker. Allemaal goede dingen dus! En broccoli kun je op zoveel verschillende manieren klaarmaken, waardoor je net elke keer een andere smaaksensatie krijgt. Je kunt het stomen, koken, roerbakken of in een stamppot verwerken. Ook kun je broccoli prima rauw eten. Probeer eens een paar kleingesneden roosjes in je groentebakje voor bij de lunch. Recept idee? Bekijk hier broccoli stamppot.

Tip: Heb je nog wat broccoli over? Maal het fijn met de keukenmachine en doe het door je pastasaus. Zo krijg je extra groente binnen… en als moeder van 2 jonge kinderen: een prima kindertrucje voor kinderen die geen broccoli lusten. Je ziet het niet, je proeft het niet, maar ze krijgen het toch binnen.

Kaneel

Kaneel werkt bloedsuikerspiegelverlagend; hoe stabieler je bloedsuikerspiegel, hoe meer energie je hebt en hoe beter je afvalt. Kaneel is dus een perfect kruid om in je tussendoortje, in de thee of in een gerecht te gebruiken. Zeker tijdens Slinc., omdat dit programma juist werkt op basis van een stabiele bloedsuikerspiegel. Daarnaast is kaneel een anti-oxidant en neutraliseert giftige stoffen in het lichaam en vrije radicalen. Het is cholesterolverlagend en is een zogenaamd verwarmd kruid. Zeker in de koude maanden is het heerlijk om te gebruiken omdat dit kruid zorgt voor een betere doorbloeding. Het heeft letterlijk een verwarmdend effect en werkt daarmee ondersteunend voor een betere spijsvertering en dus ook een betere vetverbranding!

Herfst

De herfst staat weer voor de deur met koudere dagen. Voorkom zelf een kou door je de wapenen met vitamine C. Neem naast je multivitaminen dagelijks 1000 tot 2000 mg vitamine C voor een goede weerstand. Naast een supplement zit er vooral in groente, fruit (vooral in kiwi en sinaasappel) en aardappels vitamine C. Alles wat je teveel binnenkrijgt, plas je uit omdat deze vitamine een wateroplosbare vitamine is. Naast een boost voor je weerstand, zorgt vitamine C ook voor een gezonde huid. Vitamine C is een antioxidant die het lichaam beschermt tegen vrije radicalen, die schade kunnen geven aan cellen en weefsel.

1 2 3 4 5



Hi! Ik ben Rachel Hulshof, afslank- en voedingscoach.

Ik heb een níet te stuiten passie om vrouwen te
helpen
in hun strijd met eten. Hier deel ik al mijn kennis
over voeding, afvallen en op gewicht blijven met je.
Met slanke recepten laat ik zien dat je gezond én toch
lekker kunt eten. Laat me je infecteren met mijn
enthousiasme en raak geïnspireerd!