×

gratis verzending & volgende dag in huis

Je hoeft het niet alleen te doen! Hier vind je allerlei handige tips en weetjes om het jezelf een stuk makkelijker te maken

Mager en light

Je wilt op gewicht blijven en eet veel magere en light producten. Wat gebeurt er in je lichaam met een bijvoorbeeld een magere yoghurt met bosvruchten smaak als tussendoortje? Het is een bewerkt product. Er is heel veel uitgehaald om het mager te maken en heel veel synthetische stoffen toegevoegd om het product toch lekker te laten smaken, er kleurrijk en smakelijk uit te laten zien en ervoor te zorgen dat het lang houdbaar is. Je lichaam herkent al deze stoffen niet en gaat als een gek aan de gang om alles te verwerken. Uitgeput van inspanning vraagt je lichaam vervolgens om brandstof. Want die 35kcal uit de magere yoghurt zijn er natuurlijk veel te weinig. Je lichaam blijft dus vragen om meer. Door niet voldoende voedzaam te eten krijg je dus juist méér trek!

Alcohol

Alcohol is een sociaal geaccepteerd gezelligheidsdrankje en daardoor is het heel normaal dat er gedronken wordt. Maar alcohol is niks anders dan vloeibaar snoepen: er zitten veel calorieën in, het stopt je (vet)verbrandingsproces en het is vochtafdrijvend. Daarom heb je ook altijd zo'n nadorst als je veel gedronken hebt en hoef je maar weinig naar de wc op te plassen. Je lichaam herstelt je vochtbalans en dat gaat vaak ten koste van het resultaat op de weegschaal. Daarnaast is alcohol puur een gifstof die er zo snel mogelijk weer uit moet. Je lichaam gaat daarom als een gek aan de gang om de alcohol af te breken. Je lever zorgt voor de afbraak van alcohol, maar je lever heeft een cruciale rol in de vetverbranding. Door alcohol te drinken stopt dus je vetverbranding! Tijdens een dieetprogramma kun je alcohol dus het beste laten staan.

Groente

Slinc. adviseert om groente te eten bij de lunch. Groente zorgt voor belangrijke vitaminen, mineralen, antioxidanten en vezels. Maar we blijven vaak steken op komkommer en tomaat. Denk ook eens aan: radijsjes, gesneden paprika, wortels of winterwortel in plakjes gesneden, bloemkool (snijd een halve bloemkool in roosjes en bewaar deze in de koelkast, de andere helft gebruik je voor je avondeten), rauwe spruitjes, venkel of bleekselderij. Maak elke dag een mix van 4 gesneden groenten, zo heb je een heel aantrekkelijk bakje rauwkost. Je kunt rauwkost ook een extra lekker smaak geven met door wat blaadjes basilicum los erbij te doen of wat peterselie, bieslook of augurkjes. Of maak een lekkere rauwkost salade, simpel en snel: snijd een tomaat, een ui en bleekselderij klein. Doe er wat olie overheen, peper en zout en een lepeltje mosterd. Door elkaar mixen, laat het een ochtend in de ijskast staan en je hebt ’s middags een heerlijke salade.

1 2 3 4 5



Hi! Ik ben Rachel Hulshof, afslank- en voedingscoach.

Ik heb een níet te stuiten passie om vrouwen te
helpen
in hun strijd met eten. Hier deel ik al mijn kennis
over voeding, afvallen en op gewicht blijven met je.
Met slanke recepten laat ik zien dat je gezond én toch
lekker kunt eten. Laat me je infecteren met mijn
enthousiasme en raak geïnspireerd!