×

gratis verzending & volgende dag in huis

Je hoeft het niet alleen te doen! Hier vind je allerlei handige tips en weetjes om het jezelf een stuk makkelijker te maken

Sporten

Je gaat sporten of meer bewegen om af te vallen, maar op de weegschaal gebeurt er maar weinig of zelfs helemaal niks. Voor beweging gebruikt je lichaam glycogeen, je eerste voorraad ‘energie’ die je lichaam gebruikt bij een inspanning. Glycogeen is een omzetting van glucose in je lichaam dat zich bindt aan water. Als je meer gaat bewegen dan dat je gewend bent, dan wordt je opslag glycogeen groter. Dat kun je terugzien op een professionele weegschaal in je vochtpercentage, die gaat dan omhoog. Je gewichtsafname blijft daardoor even achter. Beweging is op lange termijn bevorderlijk voor afvallen en een hogere stofwisseling. Laat je dus niet ontmoedigen en blijf bewegen!

Witte saus of rode saus?

Witte sauzen of roomsauzen zijn gemaakt van vette producten als mayonaise, room, boter of kaas. Er zitten dus veel calorieën in. Tijdens Slinc. kies je dus beter voor een rode saus. Die zijn vaak op basis van tomaten, rode paprika of andere groente gemaakt. Het beste is om je saus altijd zelf te maken. Zo weet je precies wat erin gaat en kun je zelf de hoeveelheden bepalen. Zo maak je een roomsaus op basis van yoghurt of kwark. Een slanke variant, maar je eet net zo lekker!

Inspiratie opdoen? Bekijk hier recepten met roomsauzen.

Zoete aardappel

De zoete aardappel. De benaming is heel misleidend, want de zoete aardappel is eigenlijk helemaal geen aardappel, maar een wortel van een plant. En die verwarring is jammer, want de zoete aardappel is een slankere en gezondere keuze dan een aardappel, zeker als je wilt afvallen. De zoete aardappel bevat complexe koolhydraten die geleidelijk worden afgegeven in ons lichaam waardoor er weinig bloedsuikerspiegel schommelingen plaatvinden. De energie in een normale aardappel komt dus veel sneller in ons bloed en dat zorgt voor bloedsuikerpieken. Deze pieken zijn slecht voor onze gezondheid; je komt er sneller van aan en het belemmert de vetverbranding.

In vergelijking met een aardappel zijn de voedingswaardes wel ongeveer hetzelfde, maar zit er in een zoete aardappel 2x meer voedingsvezels, waardoor je langer een verzadigd gevoel hebt. Je hebt dus minder snel honger. Je houdt je bloedsuikerspiegel meer stabiel en je zit er lang van vol.

Ideeën opdoen? Bekijk hier recepten met zoete aardappel.

2 3 4 5 6



Hi! Ik ben Rachel Hulshof, afslank- en voedingscoach.

Ik heb een níet te stuiten passie om vrouwen te
helpen
in hun strijd met eten. Hier deel ik al mijn kennis
over voeding, afvallen en op gewicht blijven met je.
Met slanke recepten laat ik zien dat je gezond én toch
lekker kunt eten. Laat me je infecteren met mijn
enthousiasme en raak geïnspireerd!