BETAAL MET IDEAL GRATIS VERZENDING

Je hoeft het niet alleen te doen! Hier vind je allerlei handige tips en weetjes om het jezelf een stuk makkelijker te maken

Stabiliseren

Eet in de verhouding 80% voedzaam : 20% calorierijk eten om je gewicht goed stabiel te houden. Voedzaam eten zorgt voor een hoge stofwisseling. Als je een goede stofwisseling hebt en een keer calorierijk eet of snoept, dan heeft je lichaam de energie om dit zo goed mogelijk te verwerken. Eet je dagelijks te weinig (voedzaam), dan gaat je stofwisseling omlaag. Gevolg is dat je lichaam niet de energie heeft om dit calorierijk eten goed te verwerken. Je lichaam kiest voor de makkelijkste weg: opslaan als vet. Van dagelijks te weinig (voedzaam) eten kom je uiteindelijk dus meer aan! Tijdens het Fase 1-2-3 programma van Slinc. leer je wat voedzaam eten is. Zo kun je dus toch af en toe snoepen en genieten van lekker eten!

Stampot

Tijdens de winterdagen eten we als Hollander graag stamppotten. We denken als vrouw dat je aankomt van het eten van veel stamppot, maar dat hoeft helemaal niet. Je kunt stamppotten met wat simpele aanpassingen net zo smakelijk houden, maar wel met minder calorieën en/of zout. Vervang eens de helft van de aardappelen door een halve bloemkool. Je proeft het niet, maar het scheelt je de helft aardappelen en je krijgt tegelijk meer groente binnen! De andere helft van de bloemkool kun je voor je rauwkost in de middag gebruiken bij de lunch. Vervang spekjes door geruld gehakt of blokjes achterham. En de verse worst of rookworst door een tartaartje. Kneed door het tartaartje een klein gesneden ui voor een extra lekker smaak. Lekker met een beetje mosterd erbij!

Zin in zoet

Heb je meteen na het eten behoefte aan wat zoet? Je hebt net gegeten maar toch heb je heel erg behoefte aan een dropje of snoepje. Poets dan je tanden of neem even een suikervrij mintje. Door frisse smaak in je mond verdwijnt je trek. Zoete trek na de maaltijd komt vaak doordat je teveel schommelingen hebt in je bloedsuikerspiegel. Met Slinc. leer je hoe je je bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk kunt houden. Heb je vooral zin in chocola na het eten? Dan heb je zeer waarschijnlijk een magnesium tekort. Eet dan meer noten, zaden en groene groenten of vul je multivitaminen aan met een magnesium supplement.

5 6 7 8 9



Hi! Ik ben Rachel Hulshof, afslank- en voedingscoach.

Ik heb een níet te stuiten passie om vrouwen te
helpen
in hun strijd met eten. Hier deel ik al mijn kennis
over voeding, afvallen en op gewicht blijven met je.
Met slanke recepten laat ik zien dat je gezond én toch
lekker kunt eten. Laat me je infecteren met mijn
enthousiasme en raak geïnspireerd!