×

gratis verzending & volgende dag in huis

Frittata met vegetarische kip en zoete aardappel

We zagen de frittata al eens eerder voorbij komen met zalm, die erg in de smaak valt. Deze keer in een vegetarische variant met een rijke vulling van vegetarische kip, zoete aardappel en groente. Eigenlijk is de fritatta gewoon een Italiaanse variant op wat wij kennen als de boerenomelet. Een frittata is alleen dikker en wordt iets anders bereid. Je gaart een frittata langzaam op laag vuur of in de oven. Dit recept kun je ook prima koud eten. Dus ideaal als je een keer moet overwerken of op pad bent.

Lees verder »
Pompoen pannenkoekjes met rood fruit

De bloedsuikerspiegel schiet sky high de lucht in van pannenkoeken. Een beslag van bloem, eieren en melk gebakken in boter en belegd met stroop of poedersuiker. Echt een no-go tijdens Slinc. Maar deze gezonde pannenkoeken bestaan uit groente, vezels en vitaminen. Het rood fruit zorgt voor de gezonde zoete touch. Je gebruikt in plaats van bloem een combinatie van amandel- en havermeel. Amandelmeel, de naam zegt het al, is gemaakt van amandelen. En die zitten vol vitamines en mineralen: vitamines B1, B2, B6, ze zijn rijk aan calcium, fosfor, zink, magnesium, ijzer en kalium. Ze bevatten veel eiwitten en zijn laag in koolhydraten. Havermeel bevat langzame koolhydraten wat je langer een verzadigd gevoel geeft. De pompoen verwerkt in de pannenkoek zorgt voor je portie groente.

Lees verder »
Couscous met paprika en vegetarische kip

Couscous is er net als rijst in een ‘witte’ variant en een volkoren variant. Beide zijn van tarwe gemaakt, alleen is er bij de volkoren couscous de vliesjes rondom de graankorrels bij bereiding niet verwijderd. En daar zitten juist heel veel voedingstoffen in. Net als bij rijst en pasta, kies je ook bij couscous dus voor de volkoren variant. Couscous is dus gemaakt van tarwe en is dus niet glutenvrij, wat heel veel mensen denken. Het kleine bolletje zit vol met zogenaamde micronutriënten zoals vitaminen en mineralen. En juist de combinatie van het vezel- en eiwitgehalte in volkoren couscous helpt je met afvallen en houdt je bloedsuikerspiegel stabiel. Je zit daardoor langer vol en hebt minder snel trek of honger.

Lees verder »
1 2 3

 

Bewaren