×

gratis verzending & volgende dag in huis

Nasi met kip spiesjes

Nasi zoals je het kent van de afhaalchinees, dat is echt een no-go tijdens Slinc. De witte rijst korrel in deze nasi heeft 0 voedingswaardes en wordt in je lichaam direct omgezet naar suiker. Doordat de rijst in overvloedige olie wordt gebakken is de nasi ook echt vet. En de kruiden worden op smaak gemaakt met veel zout. Dus eigenlijk een bommetje suiker, vet en zout. Maar als je nasi zelf maakt, kun je er een gezonde variant van maken. Want met een zilvervlies- of basmatirijst maakt je de basis meteen al voedzaam. Door verse kruiden te gebruiken en een bulk groente maak je een voedzame en lekker nasi die helemaal Slinc. proof is. 

Lees verder »
Spaghetti met spinazie en tartaar

Ken jij Popeye nog, die met een shot spinazie ineens heel sterk was? In een tekenfilm wordt alles uitvergroot, maar zo ver zat deze tekenfilm er niet eens naast. Want spinazie is met recht een powerbom. Het zit bomvol vitaminen C en K, voedingsstoffen, mineralen en vezels. Spinazie heeft maar weinig calorieën, maar de vezels zorgen ervoor dat je langer vol zit. Het groene blaadje bevat essentiële mineralen als calcium, magnesium en kalium en ja daar heb je Popeye weer: het mineraal ijzer. Spinazie kun je makkelijk éxtra door een gerecht heen gebruiken. Gewoon als toevoeging door je pasta, roerbakgerecht of als portie naast je rijst. En wist je dat je spinazie ook gewoon rauw kunt eten? Mix het met je sla of gebruik het gewoon als sla zelf. Ik gebruik spinazie ook in mijn powershot groentesap die ik maak met mijn slowjuicer (Slinc. Fase 3). 

Lees verder »
Portobello met romige vulling

Portobello is een chique naam, maar het is gewoon een grote kastanjechampignon. Paddenstoelen worden vaak ingedeeld bij de groenten, maar ze zijn eigenlijk schimmels. Vies woord, maar oh wat is deze reuze champignon smaakvol. En door zijn grote hoed ideaal om te vullen. Portobello’s bevatten weinig calorieën (ze bestaan 90% uit water!), maar zijn rijk aan eiwitten, vezels en verschillende vitaminen en mineralen. Het eiwitgehalte van de portobello ligt tussen dat van groenten en vlees en bestrijkt dus het tussenliggende gebied. Uit testen blijkt dan ook dat als je dagelijks vlees vervangt door champignons dat je afvalt.

Lees verder »
1 2 3 4 5

 

Bewaren

Bewaren