BETAAL MET IDEAL GRATIS VERZENDING
Gegrilde spruitjes met aardappelpuree en cashewnoten

Niet iedereen is fan van spruitjes. Ik lustte ze vroeger als kind zelf ook niet (welk kind wel!). Spruitjes hebben een specifieke krachtige smaak. Maar dat groene bolletje zit vol voedingstoffen. Zelfs als je geen liefhebber bent van spruitjes daag ik je uit om dit recept te proberen. De zachte tegenhanger van geitenkaas, de zoute twist van de baconreepjes en geraspte kaas en de bite van cashewnoten is een perfecte combinatie met spruitjes.

Lees verder »
Gezonde kapsalon

Wat een gekke naam voor een gerecht, kapsalon. Het recept dankt zijn naam letterlijk aan een eigenaar van een kapsalon in Rotterdam. Hij liet in 2003 door een dönerzaak een gerecht samenstellen met zijn favoriete ingrediënten: kebab, patat, sla, tomaat, komkommer en knoflooksaus. Maar voordat je meteen naar een kebabzaak rent, dit is natuurlijk niet Slinc. proof. Met deze groenten friet, kipfilet en zelfgemaakte knoflooksaus maak jij je eigen gezonde kapsalon.

Lees verder »
Gado gado

Ik ben zelf echt helemaal weg van pindasaus, heerlijk! Maar de kant-en-klaar saus bevat veel transvetten (dit is een schadelijk vet) en veel zout. Dus maak ik pindasaus altijd zelf. Veel mensen denken dat een pinda een noot is, maar het is een peulvrucht. Net als erwten, linzen of sojabonen. Pinda’s zijn rijk aan gezonde vetten, eiwitten, vitaminen en mineralen. Gezond dus, maar nog steeds wel hoog in calorieën. Dus tijdens Slinc. mag je ze dus even niet. In dit recept gebruik ik pinda’s voor de saus, die ik als smaakmaker gebruik. Maar de basis is voedzaam (rijst, groente en kip) en in totaal onder 650kcal waardoor je het tijdens Slinc. wel mag hebben.

Lees verder »
1 2 3 4 5

 

Bewaren

Bewaren