BETAAL MET IDEAL GRATIS VERZENDING
Gado gado

Ik ben zelf echt helemaal weg van pindasaus, heerlijk! Maar de kant-en-klaar saus bevat veel transvetten (dit is een schadelijk vet) en veel zout. Dus maak ik pindasaus altijd zelf. Veel mensen denken dat een pinda een noot is, maar het is een peulvrucht. Net als erwten, linzen of sojabonen. Pinda’s zijn rijk aan gezonde vetten, eiwitten, vitaminen en mineralen. Gezond dus, maar nog steeds wel hoog in calorieën. Dus tijdens Slinc. mag je ze dus even niet. In dit recept gebruik ik pinda’s voor de saus, die ik als smaakmaker gebruik. Maar de basis is voedzaam (rijst, groente en kip) en in totaal onder 650kcal waardoor je het tijdens Slinc. wel mag hebben.

Lees verder »
Pasta bolognese

Dit is dus een heel simpel gerecht dat echt in 20 minuten op tafel staat. Simpel, maar heel lekker. Voor een pasta bolognese kun je eigenlijk zelf een combinatie maken aan groente die je lekker vindt. Hier gebruik ik courgette, aubergine en paprika. Maar denk ook aan: champignons, ui, tomaat, spinazie, broccoli. Vinden de kinderen bepaalde groente niet lekker? Pureer het met de staafmixer klein en mix het door de saus. Ze merken er niets van, proeven het niet, maar ze krijgen het toch binnen. Ik doe het zelf altijd met broccoli, maar ook dat kan net zo makkelijk met champignons, ui, tomaat. Let op met spinazie pureren: dat geeft natuurlijk wel een andere kleur.

Lees verder »
Aardappel partjes met kip en gegrilde groenten uit de oven

Eten hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn; dit is echt een super easy recept. Groente kun je op veel verschillende manieren een twist geven waardoor het net even anders smaakt. De makkelijkste manier is door het te kruiden. Maar ook de manier waarop je groente bereidt, bepaalt de smaak. Groenten uit de oven behouden veel meer hun volle smaak. Gebruik daarbij nog wat verse kruiden als peterselie, paprika poeder en peper en je hebt een heerlijk groentepotje. De rozemarijn aardappelpartjes met de kip maken dit samen een heerlijk recept.

Lees verder »
1 2 3 4 5

 

Bewaren

Bewaren